Πέμπτη 1 Δεκεμβρίου 2016

Μπισκότα σα σκακιέρα …

Έλα να παίξουμε...
Θα σου χαρίσω τη βασίλισσά μου
Ή
ταν για μένα μια φορά η αγαπημένη
Τώρα δεν έχω πια αγαπημένη
Θα σου χαρίσω τους πύργους μου
Τώρα πια δεν πυροβολώ τους φίλους μου
Έ
χουν πεθάνει από καιρό
πριν από μένα

Ό
λα, όλα, και τ’ άλογά μου θα στα δώσω
Όλα, όλα, και τ’ άλογά μου θα στα δώσω
Μονάχα ετούτο τον τρελό μου θα κρατήσω
που ξέρει μόνο σ’ ένα χρώμα να πηγαίνει
δρασκελώντας τη μιαν άκρη ως την άλλη
γελώντας μπρος στις τόσες πανοπλίες σου
μπαίνοντας μέσα στις γραμμές σου ξαφνικά
αναστατώνοντας τις στέρεες παρατάξεις.

Έ
λα να παίξουμε...
Ο βασιλιάς αυτός δεν ήτανε ποτέ δικός μου
Κι ύστερα τόσους στρατιώτες τι τους θέλω!
Τραβάνε μπρος σκυφτοί δίχως καν όνειρα
Όλα, όλα, και τ’ άλογά μου θα στα δώσω
Όλα, όλα, και τ’ άλογά μου θα στα δώσω
Μονάχα ετούτο τον τρελό μου θα κρατήσω
που έρει μόνο σ’ ένα χρώμα να πηγαίνει
δρασκελώντας τη μιαν άκρη ως την άλλη
γελώντας μπρος στις τόσες πανοπλίες σου
μπαίνοντας μέσα στις γραμμές σου ξαφνικά
αναστατώνοντας τις στέρεες παρατάξεις

Έ
λα να παίξουμε...
Κι αυτή δεν έχει τέλος η παρτίδα...

                                                    Το σκάκι - Μανώλης Αναγνωστάκης

.

Μπισκότα δίχρωμα (σα σκακιέρα)

.

SAM_4264

.

υλικά:
360 γρ. αλεύρι για όλες τις χρήσεις
200 γρ. μαργαρίνη (ή βούτυρο) σε θερμοκρασία δωματίου
185 γρ. καστανή ζάχαρη
2 αυγά
2 βανίλιες
30 γρ. κορν φλάουρ
15 γρ. κακάο σκόνη
1 πορτοκάλι
ασπράδι



Αν η καστανή ζάχαρη δεν είναι ψιλή, την περνάμε από το multi να σπάσει. Διαφορετικά, τα μπισκότα θα έχουν πιο τραχειά επιφάνεια και θα είναι πιο πορώδη.

.

Κοσκινίζουμε μαζί το αλεύρι, το κορν φλάουρ και τις βανίλιες και τα ανακατεύουμε με τη ζάχαρη. Προσθέτουμε τη μαργαρίνη κομμένη σε κυβάκια και δουλεύουμε με τις άκρες των δακτύλων μέχρι να σχηματιστούν χοντρά ψίχουλα.

.

SAM_4230

.SAM_4232

.SAM_4234

.


.Ρίχνουμε τα αυγά και δουλεύουμε το μείγμα μέχρι να ομογενοποιηθούν όλα τα υλικά και να σχηματίσουν μια ζύμη.

.


SAM_4237.

SAM_4239

.


Χωρίζουμε τη ζύμη στα δύο και ρίχνουμε στο ένα μισό το ξύσμα του πορτοκαλιού και το κακάο, κοσκινισμένο. Ζυμώνουμε μέχρι να ενσωματωθεί όλο το κακάο στη ζύμη και να γίνει σοκολατένια.


.

SAM_4240

.SAM_4242

.


Ανοίγουμε κάθε ζύμη σε χοντρό κορδόνι, τυλίγουμε την κάθε μία ξεχωριστά σε μεμβράνη φαγητού και αφήνουμε στο ψυγείο για 2 ώρες ή στην κατάψυξη για 1 ώρα.

.


SAM_4243

.SAM_4244

.

.

Αφαιρούμε τη μεβράνη και κόβουμε κάθε ρολό ζύμης στη μέση κατά μήκος.
Αλείφουμε κάθε κομμάτι με ασπράδι και ενώνουμε ένα λευκό με ένα καφέ κορδόνι ζύμης.
Τα τοποθετούμε το ένα πάνω στο άλλο εναλλάσσοντας τα χρώματα (άσπρο πάνω στο καφέ) και αλείφοντας κάθε επιφάνεια με ασπράδι για να κολλήσουν μεταξύ τους.


.

SAM_4246.

SAM_4247.

SAM_4249

.


Τώρα έχουμε ένα κομμάτι ζύμης που αποτελείται από 4 επιμέρους κομμάτια εναλλάξ: βανίλια και κακάο πάνω σε κακάο και βανίλια. 

Τυλίγουμε ξανά σε μεμβράνη φαγητού και αφήνουμε στο ψυγείο για 1 ώρα ή στην κατάψυξη για 30΄. 

Αφαιρούμε τη μεμβράνη και κόβουμε τη ζύμη σε φέτες πάχους 0,5 εκατοστού. Αραδιάζουμε τα μπισκότα σε ταψί με αντικολλητικό χαρτί.


.

SAM_4251

.SAM_4253

.SAM_4254

.


Ψήνουμε σε προθερμασμένο φούρνο, στους 170-180 βαθμούς Κελσίου για 15΄17΄, ανάλογα με το φούρνο. Φροντίζουμε να μην τα παραψήσουμε γιατί σκληραίνουν.


.

SAM_4255

.SAM_4257.

SAM_4258

.


Αφήνουμε τα μπισκότα να κρυώσουν πάνω σε σχάρα.

.


SAM_4259.

SAM_4260.

SAM_4261



Τα φυλάμε σε μεταλλικό κουτί ή γυάλινο βάζο.


.

SAM_4263

.

SAM_4265

.

 




.

 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου