Κυριακή 2 Μαρτίου 2014

Brazo de Gitano …

… Μασκαράς, γκρέκο μασκαράς ποτέ δεν υπήρξες. Τόσες και τόσες Αποκριές μια μόνο φορά σε κατάφερα να ντυθείς, κι αυτή πολύ διακριτικά. Ένας μπερές, μια παλέτα με πινέλα και το απαράμιλλο στυλ σου σε μεταμόρφωσαν σε ζωγράφο και μάλιστα με απρόσμενη επιτυχία. Δεν προλάβαμε να βγούμε στο σεργιάνι κι άρχισαν τα κορίτσια της γειτονιάς να σε πειράζουνε. Και να τα γελάκια και τα χαχανίσματα και να τα “Πικάσσο, Πικάσσο” και να τα “θα μου κάνεις το πορτραίτο μου;” και να στα μούτρα μου με τη φαεινή ιδέα που είχα.
Από την άλλη εγώ κάθε χρόνο όλο και κάτι θα ντυθώ. Κάτι που τό ’χω το καραγκιοζιλίκι στο αίμα μου, κάτι που μ’ αρέσουν τα κάθε λογής εθίματα, όλο και κάτι θα σκαρώσω- πάντα αυτοσχέδιο και ποτέ τυποποιημένο κι αγοραστό.
Ό
μως ποτέ δε ντυθήκαμε κάτι μαζί. Και να πεις ότι δεν υπάρχουν εκδοχές … Να είμαι η Ιουλιέτα σου και νά ’σαι ο Ρωμαίος μου.
Να είμαι η Κλεοπάτρα σου και νά ’σαι ο Αντωνάκης μου. Να είμαι η Μαργαρίτα σου και  νά ’σαι ο Αρμάνδος μου. Να είμαι η Καρμεντσίτα σου και νά ’σαι ο ταυρομάχος που αγαπώ. (Σταμάτη, te quiero). Να είμαι μια τσιγγάνα και εσύ ο Μαγυάρος μου (Σταμάτη, szeretem)



ΟΛΕ
 

ΜΑΓΥΑΡΟΣ



Ούτε μια φορά. Κρίμα στη χαρά. Ούτε και φέτος θα στηριχτώ η Κάρμεν η τσιγγάνα στο μπράτσο του τσιγγάνου μου.
Φέτος όμως θα το φτιάξω. Και θα το φάω …



Brazo
de
Gitano
Ρολό με κρέμα και μαρμελάδα



ΚΟΜΜΑΤΙ ΦΛΟΥ
 



υλικά:
55 γρ. αλεύρι για όλες τις χρήσεις
25 γρ. κορν φλάουρ
75 γρ. ζάχαρη (40+35)
3 αυγά χώρια οι κρόκοι από τα ασπράδια
1 πρέζα αλάτι
1/2 κουτ. γλυκού μπέικιν πάουντερ

προαιρετικά: 
1 κουταλιά ζάχαρη αρωματισμένη με βανίλια

Για τη γέμιση:
μαρμελάδα βερύκοκκο
κρέμα ζαχαροπλαστικής






Χτυπάμε πρώτα τα ασπράδια με τα 40 γρ. ζάχαρη και τη μια κουταλιά αρωματισμένη ζάχαρη μέχρι να έχουμε μια σφιχτή μαρέγκα.

Σε άλλο μπωλ χτυπάμε τους κρόκους με την υπόλοιπη ζάχαρη, μέχρι ν’ ασπρίσουν και να φουσκώσουν.




ΧΤΥΠΗΜΑ

 ΑΥΓΑ




Ρίχνουμε τη μισή μαρέγκα στο μείγμα των αυγών και τη διπλώνουμε απαλά με σπάτουλα.




 
ΚΑΙ ΜΑΡΕΓΚΑ

ΔΙΠΛΩΜΑ




Με τον ίδιο τρόπο ρίχνουμε και διπλώνουμε και την υπόλοιπη μαρέγκα. 

Κοσκινίζουμε μαζί το αλεύρι, το κορν φλάουρ, το μπέικιν και το αλάτι και τα ενσωματώνουμε απαλά στο μείγμα.




ΥΠΟΛΟΙΠΗ ΜΑΡΕΓΚΑ

ΚΑΙ ΑΛΕΥΡΙ




Απλώνουμε αντικολλητικό χαρτί στο ταψί που θα χρησιμοποιήσουμε, το λαδώνουμε και το αλευρώνουμε. 

Απλώνουμε προσεκτικά τη ζύμη και τη στρώνουμε με σπάτουλα.

Ψήνουμε σε προθερμασμένο φούρνο, στους 180 βαθμούς κελσίου, για 10΄ περίπου.




ΣΤΡΩΣΙΜΟ

ΠΑΝΤΕΣΠΑΝΙ




Απλώνουμε ένα ποτηρόπανο και το πασπαλίζουμε με λίγη ζάχαρη.

Μόλις ξεφουρνίσουμε το παντεσπάνι, το αναποδογυρίζουμε πάνω στο ποτηρόπανο και αφαιρούμε προσεκτικά το αντικολλητικό χαρτί. 

Τυλίγουμε το παντεσπάνι ρολό μαζί με το ποτηρόπανο, κατά μήκος της μακριάς πλευράς του. 

Το αφήνουμε 30΄  να κρυώσει.




ΣΤΗΝ ΠΕΤΣΕΤΑ

ΡΟΛΟ




Ξετυλίγουμε προσεκτικά το ρολό και απλώνουμε σε όλη την επιφάνειά του τη μαρμελάδα και την κρέμα.




ΑΝΟΙΓΜΑ

ΜΕ ΜΑΡΜΕΛΑΔΑ

ΚΑΙ ΚΡΕΜΑ




Το ξανατυλίγουμε προσεκτικά και το πασπαλίζουμε με ζάχαρη άχνη.




ΚΛΕΙΣΙΜΟ

ΛΕΠΤΟΜΕΡΕΙΑ




Κόβουμε προσεκτικά σε ροδέλες και σερβίρουμε.




ΚΟΜΜΑΤΙ ΠΛΑΪ


ΚΟΜΜΑΤΙ 



Το Brazo de Gitano είναι ένα από τα δημοφιλέστερα ισπανικά γλυκά και πήρε τ’ όνομά του, σύμφωνα με την παράδοση, από έναν Ισπανό μοναχό του Μεσαίωνα, που το δοκίμασε σ’ ένα αιγυπτιακό μοναστήρι και το έφερε μαζί του στην Ισπανία βαφτίζοντάς το “brazo egyptiano” που γρήγορα έγινε Brazo de Gitano.
Γλυκό για μέρες γιορτινές επειδή είναι άσπρο και χιονάτο, γρήγορα ταυτίστηκε με τα Χριστούγεννα, κάτι που ουδόλως
μας εμποδίζει να το φτιάχνουμε σε κάθε γιορτινή περίσταση.








1 σχόλιο: