Τρίτη 7 Ιανουαρίου 2014

Μακαρόνια φούρνου με πράσα και τυριά …

Βοήθεια να έχετε το Μέγα Ιωάννη, 
στο σώμα και εις την ψυχή δίνει χαρά μεγάλη.
Εγώ σ’ αυτό τουλάχιστον τα κατάφερα καλά -φτου, σκόρδα-  κι ας έχω στο πλάι μου, βοήθεια και στήριγμα, τον άλλο Ιωάννη το μικρό το μέγα.
Ά
λλο μπόι κι άλλο πόδι, αλλά μια χαρά το καταφέρνουμε μέχρι σήμερα το χωράφι μας. Και το οργώσαμε και κάρπισε κι ακόμα μας θρέφει. Μικρό ίσως, αλλά εμάς μας φτάνει. Κάλλιο είν’ τ’ αλώνι μου μικρό και νά’ ν’ μοναχικό μου.
Και τώρα που ξημέρωσε τ’ Αγιαννιού, με την αύριο των Φώτων …
Πες μου μωρό μου τι θέλεις να σου φτιάξω; Μακαρονάδα ή μανιτάρια; Ο εορτάζων και παραγγέλλων, έτσι δεν πάει;
Ή
θέλεις κάτι πιο εκλεκτό, κι ακόμα πιο εκλεκτό - πατσά πάντως δε φτιάχνω. 
Άσε, νομίζω ότι βρήκα μόνη μου …



Μακαρόνια φούρνου με πράσα και τυριά




υλικά:
600 γρ. πράσα
250 γρ. μακαρόνια (εδώ σπαγγετίνη Νο 10)
1 ποτήρι γάλα
1 αυγό
αλάτι, πιπέρι, μοσχοκάρυδο
τυρί της αρεσκείας μας σε φέτες ή τριμμένο

προαιρετικά: 

4 λωρίδες μπέικον
 άσπρο κρασί






Καθαρίζουμε τα πράσα και τα κόβουμε σε ροδέλες.

 Ζεσταίνουμε 2-3 κουταλιές λάδι σε φαρδύ τηγάνι και σωτάρουμε τα πράσα για 5΄-10΄. 

Αν χρησιμοποιήσουμε μπέικον, ροδίζουμε πρώτα το μπέικον στο λάδι και μετά προσθέτουμε τα πράσα να σωταριστούν. 

Σβήνουμε με λίγο άσπρο κρασί, αλατοπιπερώνουμε, καπακώνουμε και σιγομαγειρεύουμε τα πράσα μέχρι να μαλακώσουν (περίπου 20΄-25΄). 

Βράζουμε τα μακαρόνια σύμφωνα με τις οδηγίες στη συσκευασία και τα ρίχνουμε στο τηγάνι με τα πράσα, μαζί με λίγο από το νερό στο οποίο έβρασαν.



ΠΡΑΣΑ ΑΡΧΗ
       ΤΑ ΜΑΚΑΡΟΝΙΑ



Ανακατεύουμε καλά και αδειάζουμε το μείγμα σε λαδωμένο πυρίμαχο σκεύος.

 Χτυπάμε το αυγό και το αναμειγνύουμε με το γάλα. 

Ρίχνουμε αλάτι, πιπέρι και μια πρέζα μοσχοκάρυδο και περιχύνουμε το φαγητό.

 Απλώνουμε πάνω στα μακαρόνια τυρί κομμένο σε λεπτές φέτες.

Αντί για τυρί σε φέτες, που ορίζει η συνταγή, η συνταγή στις φωτογραφίες έγινε με χοντροτριμμένο έμμενταλ και ημίσκληρο τυρί καθώς και με γραβιέρα, τριμμένη στον ψιλό τρίφτη.




ΜΕ ΚΡΕΜΑ
        ΜΕ ΤΑ ΤΥΡΙΑ 



Ψήνουμε σε προθερμασμένο φούρνο, στους 190-200 βαθμούς κελσίου, για 30΄ περίπου.



ΨΗΜΜΕΝΟ
       ΚΟΜΜΕΝΟ KONTINO   


ΚΟΜΜΑΤΙ ΓΩΝΙΑ






Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου