Δευτέρα 9 Σεπτεμβρίου 2013

Ρολά ψωμιού γεμιστά με ανθότυρο και γραβιέρα …

Πού νά 'βρω ένα ζεϊμπέκικο ο Μητσιάς, πού νά ’βρω ταχυδρόμο η Μοσχολιού, πού νά ’βρω tramezzino εγώ.
Όλοι έκλαιγαν το χάλι κι ο μυλωνάς τ’ αυλάκι. Διότι το tramezzino είναι σαν ψωμί του τοστ χωρίς κόρες, κομμένο κατά μήκος, εύπλαστο και ό,τι πρέπει για κάθε είδους ρολά και ρολάκια.
Κι επειδή η Ιταλία πέφτει όλο και μακρύτερα, θα πρέπει να καταφύγω σε κολπάκια, αν θέλω να φτιάξω αυτά που μου μπήκαν στο μάτι και δε βγαίνουν ούτε μ’ εγχείρηση. Η πρώτη μου σκέψη ήταν να κάνω έκκληση στα φιλάνθρωπα αισθήματα των απανταχού φουρναραίων, για να μου κρατήσουν ένα ολόκληρο ψωμί του τοστ άκοπο και ίσως – δώσε θάρρος στη χωριάτα – και να μου το κόβανε κατά μήκος …
Ουδείς ψυχοπονιάρης ανταποκρίθηκε στο διερευνητικό πρώτο γύρο και αναγκαστικά κατέφυγα στο σούπερ μάρκετ. Έκανα λοιπόν την πρώτη συνταγή χρησιμοποιώντας το προϊόν ‘φωλιές’ παρότι σφόδρα αντιπαθώ τη διαφήμισή του αλλά, ως γνωστόν , ό,τι κοροϊδεύεις το λούζεσαι. Δεν έχω παράπονο, ωραιότατα βγήκαν τα ρολά παρ’ ότι με κόρα. Προσεχώς καλύτερα …



Ρολά ψωμιού γεμιστά με ανθότυρο και γραβιέρα



ΣΤΟ ΠΙΑΤΟ
 



υλικά: 
200 γρ. ανθότυρο
60 γρ. τριμμένη γραβιέρα*
2 αυγά
3-4 φέτες ψωμί του τοστ κομμένες κατά μήκος ή 3-4 ‘φωλιές’
ρίγανη ή μαντζουράνα





* Η συνταγή αυτή, μια σύγχρονη εκδοχή της cucina povera (νεο-φτωχικής κουζίνας), γίνεται με τις σκληρές άκρες του τυριού που συνήθως πετάμε. Τις τρίβουμε υπομονετικά στον ψιλό τρίφτη και τις τρώμε μέχρι τελευταίου ψίχουλου.



Δουλεύουμε το ανθότυρο με πηρούνι να μαλακώσει και το ανακατεύουμε με τη γραβιέρα. 

Αλατοπιπερώνουμε και αρωματίζουμε με λίγη ρίγανη ή μαντζουράνα. 

Ραντίζουμε με λίγο νερό τις φέτες του ψωμιού και τις ανοίγουμε με τον πλάστη να φαρδύνουν.




ΡΕΤΑΛΙ ΚΟΝΤΙΝΟ
   
     ΨΩΜΙ 



Βάζουμε το ψωμί πάνω σ’ ένα κομμάτι αλουμινόχαρτο και απλώνουμε τη γέμιση κατά μήκος της μακριάς πλευράς του. 

Τυλίγουμε ρολό και κλείνουμε τις άκρες του αλουμινόχαρτου σαν καραμέλα.




ΜΕΣΗ 2
      ΤΥΛΙΓΜΑ 


ΣΤΟ ΑΛΟΥΜΙΝΟΧΑΡΤΟ



Αφήνουμε τα ρολά στο ψυγείο για μισή ώρα, αφαιρούμε το αλουμινόχαρτο και τα κόβουμε σε τέσσερα κομμάτια το καθένα.




ΑΝΟΙΓΜΑ 2       ΤΕΜΑΧΙΣΜΟΣ




Βουτάμε τα ρολά στο αυγό και τα τηγανίζουμε για 2΄-3΄από κάθε πλευρά.

Εγώ που έχω διακόψει τις διπλωματικές σχέσεις με το τηγάνι και ανακάλεσα τον πρεσβευτή μου, τα έψησα σε προθερμασμένο φούρνο, στους 180 βαθμούς Κελσίου και στη λειτουργία του θερμού αέρα, για 10΄-15΄. 
Κι ακόμη, πριν τα ψήσω πέρασα κάποια απ’ αυτά από τριμμένη μυζήθρα.



ΓΙΑ ΨΗΣΙΜΟ      ΓΙΑ ΦΟΥΡΝΟ ΚΟΝΤΙΝΟ


ΨΗΜΜΕΝΑ ΣΤΟ ΤΑΨΙ       ΠΙΑΤΟ ΚΟΝΤΙΝΟ









Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου