Τρίτη 26 Ιανουαρίου 2010

Γλυκιά πατσαβουρόπιτα ...

... Γέλα κυρία μου, γέλα μαζί μου. Δε φταίω εγώ αν είμαι ένα πρόχειρο και ταπεινό γλυκό. Δε φταίω καν που μ’ έχουν ονομάσει πατσαβούρα. Δε με ξέρουν ίσως πολλοί, πλην των Ηπειρωτών. Όταν όμως με δοκιμάσουν, αναγνωρίζουν και τη νοστιμιά και την αξία μου.
Και τελευταία, κυρία μου, θα γελάσω εγώ …   


Γλυκιά πατσαβουρόπιτα


   
 


υλικά:
450-500 γρ. φύλλο κρούστας
1 κεσεδάκι γιαούρτι

Χρησιμοποιώντας το κεσεδάκι ως μεζούρα:
3/4 από το κεσεδάκι ηλιέλαιο
1/2 κεσεδάκι ζάχαρη

1 αυγό
χυμός και ξύσμα από 1 πορτοκάλι
1 κουταλάκι γλυκού μπέικιν πάουντερ    


Για το σιρόπι:

2 κούπες νερό
1,5 κούπα ζάχαρη
χυμό από 1/2 πορτοκάλι
1 κανελλόξυλο







Χτυπάμε στη δυνατή ταχύτητα του μίξερ για 5΄ το ηλιέλαιο, τη ζάχαρη, το γιαούρτι, το αυγό, το χυμό πορτοκαλιού, το μπέικιν και το ξύσμα, ώστε να έχουμε μια ρευστή κρέμα.






Απλώνουμε ένα φύλλο κρούστας και ρίχνουμε στην επιφάνειά του 2-3 κουταλιές κρέμα. 

Αρχίζουμε να σουρώνουμε το φύλλο δημιουργώντας πτυχώσεις (περίπου όπως φτιάχναμε χάρτινες βεντάλιες μικροί).




 



Βάζουμε το φύλλο στην άκρη ενός ταψιού με διάμετρο 32 εκ.  και συνεχίζουμε με τον ίδιο τρόπο, μέχρι να τελειώσουν όλα τα φύλλα. 

Περιχύνουμε την πίτα με την κρέμα που έχει περισσέψει.



   
    
 



Ψήνουμε σε προθερμασμένο φούρνο, στους 180 βαθμούς κελσίου, για 35΄-40΄. 

15΄ πριν ολοκληρωθεί το ψήσιμο φτιάχνουμε το σιρόπι βράζοντας για 3΄-4΄ τα υλικά του.

Σιροπιάζουμε το γλυκό μόλις βγει από το φούρνο, ρίχνοντας πρώτα 1-2 κουτάλες σιρόπι. 

Περιμένουμε να απορροφηθεί, ξαναρίχνουμε σιρόπι και χαράζουμε το γλυκό σε κομμάτια για να φτάσει μέχρι κάτω το σιρόπι. 

Συνεχίζουμε ρίχνοντας  λίγο-λίγο όλο το σιρόπι. 

Αφήνουμε να σταθεί σε θερμοκρασία δωματίου και να τραβήξει όλο το σιρόπι. 

Τρατάρουμε.



 






.



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου